آخرین مطالب

صفحه اصلی انجمن ها مناقصات نحوه برگزاري مناقصه و قانون مناقصات

نمایش 3 پاسخ رشته ها

مناقصات


    • admin
      سرپرست کل
      admin

      با سلام و احترام خدمت دوستان عزيز و بازديدكنندگان سايت

      در صورتيكه سوالي در خصوص نحوه برگزاري مناقصه و قانون مناقصات داريد ، آنرا در همين قسمت مطرح بفرماييد سوالات شما حداكثر طي 24 ساعت پاسخ داده مي شود ضمن اينكه بقيه دوستان هم مي توانند در بحث شركت كنند .

      با تشكر


    • alipour.sadegh
      مشارکت کننده
      alipour.sadegh

      با سلام خدمت آقاي بهادران
      يه بازگشايي مالي در خصوص مناقصه يك مرحله اي با مشخصات ذيل صورت گرفته است: (مبالغ تقريبي است)
      1- برآورد هشتصد ميليون تومان 2- مبلغ تضمين شركت در مناقصه 40 ميليون تومان 3- كمترين قيمت 640ميليون تومان (حدود20%-) و قيمت بعد 820 ميليون تومان (حدود 2.5%+ و اختلاف شركت اول و دوم بيش از ضمانتنامه است)
      حال سوال اينجاست، آيا با توجه به اينكه قيمت پايينتر، خيلي پرته و قابليت اجرايي نداره و در كميته فني بازرگاني احتمالا رد خواهد شد، آيا مناقصه بعلت نداشتن قيمت بعد (بعلت اختلاف بيش از مبلغ ضمانتنامه) تجديد خواهد شد؟ يا بايد قيمت بعد براي بررسي مالي و شايد برنده شدن معرفي گردد.
      البته نظر خود من بر اين است كه شركت بعد بايد معرفي گردد و تجديد مناقصه كار صحيحي نيست.
      با تشكر


    • admin
      سرپرست کل
      admin

      با سلام و احترام خدمت دوست عزيز جناب عالي پور
      بنا بر مفاد بند الف ماده 20 قانون برگزاري مناقصات همچنين تعريف مناقصه مندرج در ماده 2 همين قانون مناسبترين قيمت به عنوان برنده انتخاب مي شود لذا در صورتيكه كميته فني و بازرگاني نفر دوم را به عنوان مناسبترين تشخيص دهد نيازي به تجديد مناقصه نيست . ليكن نكته اي كه در اين ميان معمولاً مغفول مي ماند نحوه مستند سازي كميته فني بازرگاني به روش مقايسه اي است .
      البته به ياد داشته باشيم كه كميته فني بازرگاني كليه قيمتهاي پيشنهادي را با ترتيب كمترين قيمت بررسي مي كند .
      بنا بر تبصره ذيل ماده 10 آيين نامه نظام مستند سازي مي بايست توجيه پذيري قيمت و يا امكان انجام كار و حتي قيمت متعارف مستند سازي شود كه اين مهم جز با مقايسه قيمت پيشنهادي و برآورد اوليه ميسر نيست .
      با تشكر


      • alipour.sadegh
        مشارکت کننده
        alipour.sadegh

        با سلام
        ممنون از شما استاد بزرگوار بابت توضيحات عالي


    • ganji
      مشارکت کننده
      ganji

      با عرض سلام و سپاس از راه اندازی سایت فوق
      سوال بنده این است که آیا در معاملات متوسط نیز م یتوان ترک تشریفات کرد و با یک شرکت خاص قرارداد نوشت
      اصلا در شهرداریها ترک تشریفات می بایست چگونه انجام پذیرد
      با تشکر


      • admin
        سرپرست کل
        admin

        با سلام و احترام
        معاملات متوسط نیازی به سخت گیریهای اینگونه ندارند و بنا بر مفاد بندب ماده ی ۱۱ قانون استعلامات می تواند کمتر از از ۳ فقره هم باشد و به تعداد ممکن اکتفا می شود . لیکن در صورت لزوم ترک تشریفات هم عملی هست ولی منطقی نیست . چراکه اخذ استعلام بسیار راحت تر از انجام ترک تشریفات می باشد .
        در خصوص شهرداریها هم باید عرض کنم بر اساس بودجه ی استانی مطابق با ماده ۲۸ قانون عمل میشود لیکن در خصوص منابع داخلی مطتبق با آیین نامه ی شهرداریها .
        با تشکر

نمایش 3 پاسخ رشته ها

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.

Copyrights: 1395/ BY : Eng.Reza Bahadoran